SAP Pontevedra 27/2006, 27 de Marzo de 2006

PonenteLUCIANO VARELA CASTRO
ECLIES:APPO:2006:677
Número de Recurso6122/2005
Número de Resolución27/2006
Fecha de Resolución27 de Marzo de 2006
EmisorAudiencia Provincial - Pontevedra, Sección 2ª

JOSE JUAN RAMON BARREIRO PRADOLUCIANO VARELA CASTROMARIA DEL ROSARIO CIMADEVILA CEA

AUD.PROVINCIAL SECCION N. 2

PONTEVEDRA

SENTENCIA: 00027/2006

AUDIENCIA PROVINCIAL DE PONTEVEDRA

Sección núm. 002

Rolo: 0006122 /2005 JV

Procedencia: JDO. DE LO PENAL N. 1 de PONTEVEDRA

Procedemento de orixe: PROCEDIMIENTO ABREVIADO nº 0000321 /2004

SENTENZA NÚM. 27

===========================================================

Maxistrados

Don JOSÉ JUAN RAMÓN BARREIRO PRADO, Presidente

Don LUCIANO VARELA CASTRO

Dona ROSARIO CIMADEVILA CEA

===========================================================

Pontevedra, vinte e sete de marzo de dous mil seis

Foi visto, pola Sección 2ª desta Audiencia Provincial na causa instruída co número 321/04, o

recurso de apelación interposto polo procurador don CARLOS VILA CRESPO, na representación de

don Alvaro, e o recurso interposto polo MINISTERIO FISCAL, fronte á sentenza

ditada polo Xulgado do Penal núm. 1 de Pontevedra; son partes no procedemento os anteriormente

mentados e Carlos e Margarita; actúa como maxistrado relator

don LUCIANO VARELA CASTRO.

ANTECEDENTES DE FEITO

Primeiro

Pronunciouse nos autos de referencia a sentenza con data do 17 de marzo de 2005 , que na súa parte dispositiva di literalmente:

"1º. Que debo condenar y CONDENO a Alvaro, como autor criminalmente responsable de un delito de favorecimiento de inmigración clandestina de trabajadores a España, a la pena de CUATRO AÑOS DE PRISIÓN, con las accesorias de INHABILITACIÓN ESPECIAL PARA EL EJERCICIO DEL DERECHO DE SUFRAGIO PASIVO Y PARA EL EJERCICIO DE CUALQUIER ACTIVIDAD MERCANTIL O COMERCIAL DURANTE EL TIEMPO DE LA CONDENA, y a la pena de DIEZ MESES DE MULTA con una cuota diaria de DIEZ EUROS, en total TRES MIL EUROS (3.000 euros), que habrá de satisfacer de una vez dentro de los TRES DÍAS siguientes a aquél en que sea personalmente requerido al efecto, con la responsabilidad personal subsidiaria, en caso de impago voluntario y forzoso, de un día de privación de libertad por cada dos cuotas diarias de multa no satisfechas, todo ello, con imposición de una octava parte de las costas procesales.

  1. Que debo absolver y ABSUELVO a Alvaro, a Carlos y a Margarita de los delitos relativos a la prostitución de personas mayores de edad de los cuales venían siendo acusados, con declaración de oficio de las siete octavas partes restantes de las costas procesales".

E como feitos probados expresamente recóllense os da sentenza contra a que se apela:

"El día 13 de marzo de 2003 se llevó a cabo un control policial de extranjería en el club Xanadú, sito en la Avenida Porteliña número cinco de la localidad de Poio. En el momento de efectuarse el control fueron detenidas veintiuna mujeres mayores de dieciocho años de edad de nacionalidad brasileña, a las que se incoó un expediente sancionador por encontrarse en situación irregular en España. Algunas de las mujeres que se encontraban en el local Xanadú mantenían libremente relaciones sexuales con clientes del club a cambio del pago de una suma de dinero. De estas mujeres, el menos las identificadas como testigos protegidos números 1,2 y 7 decidieron viajar desde Brasil a España tras conocer en su país de origen a una persona de identidad desconocida que, puesta de acuerdo con Alvaro, se dedicaba a convencer a mujeres de nacionalidad brasileña para que se desplazaran hasta el territorio español para realizar actividades de "alterne" en clubes sitos en Galicia. Para ello, Alvaro u otra persona con él concertada, les satisfizo (a excepción de a la testigos número 7) el importe del billete de avión para efectuar el vuelo desde Brasil hasta los aeropuertos de La Coruña, Santiago de Compostela o Vigo y, una vez en tales puntos de destino, el Sr. Alvaro fue personalmente a recogerlas para desplazarlas hasta el club Milenium -de su propiedad- o hasta el club Xanadú. De esta forma, la testigo protegido número 1 llegó a España en torno al mes de mayo del año 2002 y la número 7, sobre el mes de marzo del año 2003, sin que conste la fecha de llegada de la testigo protegido número 2. Las tres mujeres indicadas, durante su estancia en los clubes indicados carecían de los permisos legales y reglamentarios necesarios para trabajar en España y no recibían dinero efectivo hasta el pago de la deuda contraída por el pago del billete de avión. Por cada relación sexual cobraban una cantidad de unos cincuenta euros, de los cuales ocho de ellos se destinaban al pago de las sábanas. Igualmente, tenían que abonar veinte euros diarios por el uso de la habitación en que se alojaban y debían permanecer en el club durante las horas de trabajo, entre las 19:00 horas de la tarda y las 4:00 ó 5:00 horas de la madrugada. El incumplimiento de tal horario determinaba la imposición de multas. Finalmente, en caso de ser invitadas por algún cliente a alguna consumición en la barra del club, obtenían una participación de un cincuenta por ciento en el precio de la copa, si bien no recibían el efectivo hasta que no tuvieran satisfecha la deuda del billete de avión. El Sr. Alvaro era conocedor de que las mujeres de nacionalidad brasileña que había ido a recoger al aeropuerto habían convenido trabajar en las condiciones anteriormente indicadas a pesar de que carecían de permisos legales y reglamentarios de trabajo.

Alvaro tiene unos ingresos mensuales de al menos cinco mil euros".

Segundo

Contra a dita sentenza, a representación procesual dos agora recorrentes interpuxeron os recursos de apelación que formalizaron expondo as alegacións que constan nos seus escritos, os cales se atopan unidos ás actuacións.

Terceiro

Tras lle dar a coñece-lo escrito de formalización do recursos as partes, presentáronse escritos de impugnación polo Ministerio Fiscal, a representación procesual de Alvaro así como a representación de Carlos e Margarita.

Cuarto

Solicitado polo Ministerio Fiscal e pola representación procesual do acusado recorrente a admisión da práctica de proba e a celebración da correspondente vista, ditouse auto do 24 de xaneiro de 2006 admitindo a práctica das probas propostas e sinalando para a correspondente vista oral o día 7 de marzo de 2006, que foi celebrada co resultado que consta na acta.

Aceptámo-la declaración de feitos probados da sentenza contra da que se recorre, engadindo que tamén a testemuña núm. 7 recibiu de don Alvaro o importe do billete de avión por medio dunha persoa por el encargada. E que a testemuña núm. 5 tamén recibiu daquel don Alvaro diñeiro para a viaxe e, cando chegou a España, pactou xa co mesmo don Alvaro o xeito de aboa-lo custo do billete e demais condicións do exercicio da prostitución en Xanadú: a respecto do que podían cobrarlles ós clientes e debían entregar a don Alvaro.

Doutra banda, as mulleres brasileiras identificadas como testemuñas núm. 1, 6 e 7 practicaron a prostitución no local Xanadú. A núm. 1 aceptou as condicións impostas por don Alvaro, respectando o horario por el establecido, sen percibir do que entregaban os clientes a parte que pactou con don Alvaro, xa que todo era recollido por unha persoa que facía de recepcionista, ata que aboou o custo da viaxe, o que lle levou arredor de catro meses de prostitución, agás pequenas cantidades para menciñas ou para facer algún envío ó Brasil.

A testemuña núm. 6, que chegou a España no mes de febreiro, antes da redada policial, aceptou as condicións de distribución do obtido dos clientes, no que para ela era o 50 %, pero debendo aboar custos de estadía e comida. Xa aquí tivo que aceptar que, por orde de don Alvaro, se recollera para aboa-la viaxe o total do que entregaban os clientes, e que tivese que estar dispoñible o horario que aquel indicaba, sufrindo multas que se descontaban da súa parte se non respectaba o horario. Esta testemuña fuxiu antes de facer aboamento do total adebedado. Recibía instrucións de don Alvaro e tamén de Margarita, a acusada.

A testemuña núm. 7, que chegou no mes de marzo de 2003, tamén aceptou exerce-la prostitución no local de Xanadú, sabendo que co que ganaba tiña que paga-lo custo da viaxe (co 50%) e tamén a estadía, incluíndo comida, no local (co outro 50%). En ningún caso recibiu ameazas ou lle foi impedido marchar do local. Mesmo aceptou seguir logo da intervención policial. Ela sabía que tiña que pagar tódolos días, sen coñecer qué cousa podería pasarlle se non o facía, pero que era consciente de que outras mulleres eran ameazadas se non pagaban.

A acusada dona Margarita, que coñecía a actividade das testemuñas protexidas, de acordo con don Alvaro, dispoñía de chave para abri-la porta o que facía cando llo pedían as mulleres aloxadas. Impartíalles instrucións ás mulleres aloxadas no local Xanadú a respecto do que tiñan que facer. Era a cociñeira que facía posible que as aloxadas puidesen comer no local sen ter que saír del.

Non consta que o acusado Carlos impartise instrucións nin ameazase a esas tres mulleres testemuñas protexidas núm. 1, 6 e 7.

FUNDAMENTOS XURÍDICOS

Primeiro

O recurso do condenado a respecto do delito de inmigración clandestina

Denantes doutra cousa, cómpre rexeita-las alegacións feitas por este apelante a respecto da suposta quebra de forma derivada de ter mantido a situación de testemuñas protexidas das vítimas no xuízo celebrado na primeira instancia. Abonda para iso con advertir que esa proba é reiterada nesta instancia na que nada pediu a parte verbo da cesación da protección. Polo tanto, en todo caso, aquela eventual infracción deviría intranscendente en relación coa existencia ou non de indefensión.

Tampouco non resulta atendible a queixa de que o Ministerio Fiscal deixou transcorre-lo prazo de cualificación sen tramita-lo traslado. Tal irregularidade carece de toda consecuencia legal a respecto da pretendida preclusión para tal acusación.

Isto lévanos xa a entrar no cerne do recurso polo que se refuta que ocorreu o delito de inmigración...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR